Trend »čínské elegance« pod vedením společnosti Hanfu staví na kulturním sebevědomí

V dlouhých hábitech se kolem pavilonů a královských zahrad potuluje dav mladých lidí, jejichž splývavé rukávy a bohatě vyšívané sukně se jemně pohupují ve větru. Nejsou to herci ani herečky na filmovém plátně, ale vyznavači Hanfu na tematické akci pořádané v Pekingu.

»Před více než deseti lety byla móda Hanfu obskurní subkulturou, ale jejich významné aktivity dnes často přitahují tisíce účastníků,« řekla Liou Siang, organizátorka akce.

Hanfu, tradiční styl oblékání, který nosí lidé kmene Han, těží z rostoucí popularity sociálních médií a nadšení pro tradiční kulturu, a který nová vlna mladých čínských vyznavačů, mezi něž patří i Liou, opět vynesla do popředí.

Raketová inženýrka Liou, která se narodila v 80. letech minulého století, je také spoluzakladatelkou komunity Hanfu v Pekingu s názvem »Hua Yan Hui«.

Společenství bylo založeno v roce 2011 v návaznosti na hnutí za obnovu Hanfu, které vzniklo z touhy vyjádřit národní identitu a rostoucího kulturního sebevědomí. Od té doby Liou dobrovolně podporuje tuto skupinu.

»Moje vášeň pro Hanfu se zrodila díky dvěma mým přátelům, kteří jsou fanoušky tradičního čínského odívání,« řekla Liou. Její zájem vzrostl, když se dozvěděla více o kultuře, která za ním stojí, a pořídila si svůj první kostým Hanfu.

Zpočátku byli lidé oblečení v Hanfu na veřejnosti občas přijímáni s posměchem, zatímco další kolemjdoucí se ptali na jejich styl oblékání, řekla Liou.

Stále více mladých lidí však nosí upravené Hanfu, protože věří, že nejlepší způsob, jak zachovat tradici, je přizpůsobit ji modernímu životu.

Jang Kunning se narodil v 90. letech a pracuje v oblasti vztahů s veřejností. O svou lásku k Hanfu se ráda dělí na internetu. Založila si účet na platformě pro sdílení videí Bilibili a zveřejňuje videa, na kterých je oblečená v oděvu Hanfu.

Na jejím kanálu se objevují tisíce komentářů a lajků, protože diváci považují její videa za atraktivní a kreativní – mísí tradiční kulturu s moderními tanečními pohyby.

»Díky sociálním médiím se kultura Hanfu stala populární v Číně i v zahraničí,« řekla Liou. »Tradiční kultura nemá národnostní ani etnické hranice,« dodala.

Prozíravé společnosti a továrny také cítí obrovský potenciál v odvětvích souvisejících s Hanfu.

Okres Cchao-sian ve městě Che-ze ve východočínské provincii Šan-tung je jedním z hlavních výrobních center Hanfu, které sdružuje více než 2000 navazujících podniků a vytváří pracovní místa pro téměř 100 000 lidí. Více než 600 společností zpracovávajících oděvy má vlastní vzory s právy duševního vlastnictví.

Kromě domácích zákazníků hlásí v letošním roce řada společností v Cchao-sianu nárůst zahraničních zakázek.

Jang má kolekci asi 30 sad oděvů Hanfu pro různá roční období a příležitosti. Řekla, že zákazníci mají nyní při výběru Hanfu na výběr z mnoha možností, od ekonomických až po špičkové kolekce.

Podle odhadů výzkumné společnosti iMedia Research dosáhne trh s Hanfu v Číně v roce 2022 hodnoty 12,54 miliardy jüanů (asi 1,81 miliardy amerických dolarů) a v roce 2025 pravděpodobně vzroste na 19,11 miliardy jüanů.

Jangin bratranec Lu Siqing, který pracuje v poradenské agentuře, řekl: » moje práce vyžaduje, abych sledovala nejnovější změny na trhu, a mé zkušenosti s kulturou Hanfu a souvisejícím podnikáním mi pomáhají lépe porozumět myšlení spotřebitelů.«

Vzhledem k tomu, že Čína dále optimalizovala svá opatření pro prevenci a kontrolu covid, došlo k rychlému oživení kulturního a turistického průmyslu. Jang uvedla, že se těší na účast na dalších offline akcích s tematikou Hanfu v Pekingu v letošním roce.

»Pro milovníky Hanfu, jako jsem já, budou akce v Zakázaném městě a dalších historických palácích v hlavním městě obohacující zkušeností,« uvedla Jang.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy