Čínská pošta chce naladit spojení se zákazníky kávou

První Poštovní kavárna v Pekingu, která patří Čínské poště, byla otevřena 24. července, a brzy se stala místem pro fotografování mezi místními nadšenci kávy a mladými spotřebiteli. Kavárna je vyzdobena v klasickém zeleném barevném stylu Čínské pošty a obsahuje ikonické poštovní předměty, jako jsou poštovní schránky. Kromě kávy nabízí čaj, chléb a značkové zboží.

»Líbí se mi retro design kavárny a chutná mi zdejší Caffè latte,« uvedl uživatel internetu na platformě sociální sítě zaměřené na životní styl Siao-chung-šu (Červená knížka).

Tung Kche-sin, marketingový ředitel Poštovní kavárny, uvedl, že v blízké budoucnosti otevře v Pekingu více prodejen. Dlouhodobým plánem je rozšířit operace na základě rozsáhlé poštovní sítě po celé zemi.

»Poštovní úřad již nebude jednoduchým místem jen pro poštovní služby. Je to spíše o sociálním prostředí, kde si lidé mohou vyzkoušet prémiové kávové nápoje a zažít poštovní kulturu. Chtěli bychom vytvořit nový obraz pošty, který je spojen se zábavou, módou a rozmanitostí,« uvedla Poštovní kavárna v prohlášení na svém oficiálním účtu Weibo.

Wen Č´-chung, odborník na podnikové řetězce uvedl, že Čínská pošta má jasné výhody ve svém obrovském počtu poboček a také v kulturním významu. Ale čelí jako nováček výzvám v řízení řetězců v tomto odvětví. »Poštovní kavárna musí zlepšit image své značky a propagovat poštovní kulturu a přinést lepší zkušenosti spotřebitelům,« dodal Wen.

Čínská pošta je jen jedním z ne-nápojových podniků, které se dostaly do vzkvétajícího kávového průmyslu. Podle výzkumu iiMEDIA Research, agentury pro analýzu dat založené v Kantonu, byl v roce 2021 čínský trh s kávou oceněn na 381,7 miliardy jüanů (56,57 miliardy amerických dolarů) a předpokládá se, že v roce 2025 dosáhne jednoho bilionu jüanů.

Domácí obr sportovního oblečení Li-Ning spustil v některých svých prodejnách čerstvě vařenou kávovou službu a požádal o registraci své značky jako Ning Coffee. Jedná se o nový pokus, jehož cílem je posílit nákupní zážitky zákazníků podle sportovní módní značky Li-Ning, která vlastní více než sedmi tisíc obchodů na celostátní úrovni. Před nimi založil své vlastní kavárny čínský ropný gigant Sinopec a tradiční čínská lékárna Peking TRT Group.

Chu Lu, místopředseda Asociace kávy v provincii Jün-nan, uvedl, že domácí kávový průmysl roste rychlým tempem, poháněn poptávkou mladých spotřebitelů. »To, co si přejí ne-nápojové podniky vstupující na trh s kávou, nejsou další příjmy, ale užší spojení s generacemi narozenými po roce 1990 a 2000,« řekl Chu. »Nápoje slouží jako nástroj a pomáhají jim získat větší uznání a přijetí mladých lidí,« dodal Chu.

Tito obchodní titáni také usilují o zlepšení svých vyhlídek a vynakládají úsilí na rozšíření své přítomnosti. Například řetězec Luckin Coffee otevřel v roce 2021 celkem 1 221 nových prodejen, čímž celkový počet jeho prodejen dosáhl 6 024 a překonal tak svého soupeře Starbucks China.

V březnu oznámila čínská pobočka kanadské kávové skupiny Tim Hortons, že získala investici v hodnotě 1,2 miliardy jüanů. Investice podle skupiny podpoří její obchodní plán v příštích pěti letech, podle kterého chce společnost zvýšit počet svých prodejen v zemi ze současných 410 na 2 750 obchodů.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy