Canton Fair začíná s rekordním počtem exportních vystavovatelů

137. ročník China Import and Export Fair, známý také jako Canton Fair, byl zahájen v úterý, přičemž počet exportních vystavovatelů poprvé v historii této slavné akce přesáhl 30 000.

Akce, která se koná od 15. dubna do 5. května v jižní čínské metropoli Guangzhou, přitáhla přibližně 31 000 zúčastněných firem, což je o téměř 900 více než na předchozím ročníku.

Více než 200 000 zahraničních kupujících z 215 zemí a regionů se předběžně zaregistrovalo, přičemž mezi účastníky jsou retailoví giganti jako Walmart a Target z USA, Carrefour z Francie, Tesco a Kingfisher z Británie a německý Metro.

Tento ročník výstavy je rozdělen do tří fází. První fáze se zaměřuje na pokročilou výrobu, druhá na kvalitní domácí vybavení a třetí na produkty podporující lepší kvalitu života.

Akce zahrnuje 172 produktových zón, včetně první zóny zaměřené na servisní roboty, která se soustředí na představení nejnovějších úspěchů čínského vývoje v oblasti umělé inteligence.

Reportéři Xinhua na výstavě byli svědky toho, jak se výstavní hala začala plnit účastníky hned po 9. hodině. Zvláště rušná byla výstavní zóna zaměřená na servisní roboty. Mnozí zahraniční kupující používali své mobilní telefony k zachycení obrázků robotických psů, průmyslových exoskeletových zařízení, automatických robotů pro plavbu, robotů na výrobu kávy a dalších produktů, přičemž se ptali vystavovatelů na podrobnosti o jejich funkcích.

Zahraniční kupující (C) diskutují o obchodních záležitostech na místě 137. ročníku China Import and Export Fair v Guangzhou, v jižní čínské provincii Guangdong, 15. dubna 2025. (Xinhua/Liu Dawei)

„Tento Canton Fair se koná v roceblížícího se dokončení čínského »14. pětiletého plánu«, což má velký význam pro podporu inovativního rozvoje obchodu, což zajistí stabilní objem zahraničního obchodu a zlepší kvalitu zahraničního obchodu,“ uvedl Zhang Sihong, zástupce ředitele China Foreign Trade Center.

Poznamenal, že velké shromáždění globálních kupujících na výstavě podtrhuje důvěru mezinárodního obchodního společenství v produkty vyrobené v Číně.

Guo Yanhu ze společnosti Gree, přední společnosti v oblasti domácích spotřebičů, uvedl, že prostřednictvím inovací v oblasti zelené technologie a inteligentního upgradu AI společnost poskytuje uživatelům efektivní a nízkouhlíkové řešení a v roce 2024 prodala produkty do více než 190 zemí a regionů.

Canton Fair byl vždy důležitým motorem globálního obchodu, řekl Andre Rocha, prezident Federace průmyslů státu Goias v Brazílii. Lidé zde mohou poznat hlavní globální vývojové trendy a špičkové technologie, stejně jako řešení, která mohou skutečně podpořit průmyslový rozvoj, dodal.

Canton Fair byla založena v roce 1957 a koná se dvakrát ročně v Guangzhou. Jako nejdéle konající se z několika komplexních mezinárodních obchodních akcí v Číně byla označena za barometr čínského zahraničního obchodu.

Navzdory slabé dynamice globálního hospodářského růstu, zesílenému obchodnímu protekcionismu a geopolitickým napětím si čínský zahraniční obchod udržel stabilní růst.

Podle Generálního úřadu pro celní správu vzrostl celkový objem dovozu a vývozu zboží v Číně v jüanových ekvivalentech o 1,3 procenta meziročně v prvním čtvrtletí 2025. Čínský export vzrostl o 6,9 procenta na 6,13 bilionu jüanů (asi 850,1 miliardy amerických dolarů), zatímco dovoz klesl o 6 procent na 4,17 bilionu jüanů.

Kromě toho pátý ročník China International Consumer Products Expo, který se koná tento týden na tropickém ostrově Hainan v jižní Číně, rovněž potvrdil pozici Číny jako důležitého tržiště pro globální podniky. Zúčastnilo se ho rekordních více než 4 100 značek ze 71 zemí a regionů, což odráží rostoucí mezinárodní zájem o čínský rozsáhlý spotřebitelský trh a jeho vyvíjející se prostředí.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy