Čínsko-evropská nákladní železniční doprava dosáhla milníku a posiluje obchod s EU, říká německý lídr logistiky

Služba čínsko-evropských nákladních vlaků se stala základním kamenem ekonomických vztahů mezi Čínou a Evropskou unií (EU) a poskytuje nezbytnou podporu průmyslovým odvětvím, která vyžadují časově citlivou a spolehlivou logistiku, uvedl Olaf Krueger, předseda Mezinárodní asociace pro železniční nákladní dopravu, v rozhovoru pro agenturu Xinhua.

Blížící se příjezd 100 000. čínsko-evropského nákladního vlaku do Duisburgu v Německu představuje historický milník pro tento železniční spoj, který se stal klíčovým ekonomickým mostem. Krueger zdůraznil jeho zásadní roli při posilování obchodu a zefektivňování dodavatelských řetězců.

»Železniční doprava významně přispěla k silnému hospodářskému růstu mezi Čínou a zeměmi Evropské unie. Tato dopravní možnost na Hedvábné stezce se významně rozvinula a byla využívána především pro časově kritickou dopravu,« poznamenal.

Krueger ocenil železničáře za zkrácení tranzitních časů a zlepšení efektivity překládky na rozchodových spojích. Připomněl také výzvy, kterým čelili, a zdůraznil, jak čínští pracovníci zvládali překládku nákladu na čínsko-kazašské hranici během tuhých zim s dvoumetrovými sněhovými závějemi. »Tyto fotografie obletěly celý svět a železničářům, kteří se na tom podíleli, je třeba stále děkovat za tento obrovský výkon,« řekl.

V rámci iniciativy Pás a stezka (BRI) se železnice stala spolehlivým logistickým řešením pro zboží vyžadující rychlé doručení a zaznamenala významný růst jako možnost pro časově citlivé zásilky.

»Evropské společnosti stále více spoléhají na železnici při optimalizaci dodavatelských řetězců. Její stabilita a spolehlivost zajišťují dodávky ‚just-in-time‘, což je nezbytné pro mnoho průmyslových odvětví,« uvedl Krueger. Zdůraznil, jak importéři čínského zboží těží z kratších tranzitních časů a rychlejší reakce na trh.

Evropské firmy s výrobními závody v Číně se také spoléhají na železniční síť při přepravě materiálů mezi továrnami. »Spolehlivost železnice zabraňuje zpožděním výroby a udržuje kontinuitu dodavatelského řetězce,« vysvětlil.

Dalším klíčovým beneficientem je maloobchodní sektor, přičemž mnoho diskontních řetězců využívá službu China-Europe Railway Express pro přepravu nepotravinových akčních položek. »Maloobchodníci stále více vyžadují služby ‚just-in-time‘ a Railway Express tyto potřeby efektivně splňuje,« uvedl Krueger.

S rostoucí poptávkou po železničních službách, zejména ze střední a západní Číny, zdůraznil Krueger význam rozšiřování železniční infrastruktury. »To je zvláště nezbytné v obtížných politických a ekonomických situacích, kdy jsou vyžadována alternativní dopravní řešení v případě omezení dodávek v námořní a letecké přepravě,« řekl.

Krueger navrhl optimalizaci evropské železniční sítě a logistických uzlů za účelem zlepšení efektivity. Itálii označil za klíčový spotřebitelský trh s rostoucí poptávkou po importu i exportu. »Více logistických terminálů v Itálii by zvýšilo využití kontejnerů v obou směrech,« navrhl.

Zároveň prosazoval zlepšení železničních spojů do přístavů, jako je Pireus v Řecku. »Rozšíření železničního spojení v jižní a východní Evropě zlepší efektivitu a podpoří ekonomickou integraci,« dodal.

»Efektivní dopravní spojení jsou nezbytným předpokladem pro pokračování a prohlubování diplomatických vztahů mezi Čínou a EU,« uzavřel Krueger.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy