Nedostatečnou připravenost dětí na školní výuku pozoruje takřka 80 procent učitelů prvních tříd základních škol. Uvádí se to v tematické zprávě České školní inspekce, která uvedla, že rozdíly mezi prvňáčky působí pedagogům výrazné problémy.
Nejvýraznější obtíže u žáků, jejichž školní připravenost hodnotí jako nedostatečnou, spatřují učitelé v oblasti grafomotoriky a pozornosti, přičemž u všech žáků, kteří mají nějaký problém s připraveností, je právě nedostatečná úroveň těchto dvou kompetencí nejčastější. Další často pozorované problémy se týkají také řeči a výslovnosti, což
může způsobovat závažné potíže v různých oblastech výuky.
»V 93 % základních škol se nachází alespoň jedno dítě v logopedické péči. Systematickou logopedickou prevenci a péči přitom ředitelé zajišťují různými způsoby. Necelé tři čtvrtiny základních škol doporučují žáky s poruchou řeči k diagnostice a odborné péči mimo základní školu. Jenom necelá čtvrtina škol využívá služeb interního pedagogického pracovníka, jako je logoped, logopedický asistent či logopedický preventista, a desetina škol zajišťuje logopedickou prevenci a péči prostřednictvím služeb externího pracovníka docházejícího do základní školy. Pouze minimum škol uvádí, že logopedickou péči nemá zajištěnu nebo ani nebyla zapotřebí,« uvedla Česká školní inspekce.
Největší podíl učitelů, kteří spatřují nedostatečnou školní připravenost u většího počtu svých žáků, vztažený k průměrnému počtu žáků ve třídě v 1. ročníku se nachází v Karlovarském kraji, ve kterém sice dosahuje průměrný počet žáků ve třídě třetí nejnižší hodnoty, nicméně s úrovní školní připravenosti není u většího počtu žáků spokojena téměř třetina učitelů. »Obdobně lze upozornit na kraje Královéhradecký a Moravskoslezský, kde učitelé navzdory relativně nízkým průměrným počtům žáků ve třídách deklarují poměrně výraznou nespokojenost se školní připraveností žáků. Ústecký kraj vykazuje podobný podíl většího počtu žáků nedostatečně připravených pro vstup do základního vzdělávání jako Královéhradecký kraj, průměrný počet žáků ve třídě je ovšem vyšší,« píše se dále v tematické zprávě.
Inspekce v této souvislosti doporučuje mj. podporovat zapojení dětí do předškolního vzdělávání dříve než v pěti letech, a to s ohledem na prokazatelné přínosy dlouhodobější účasti dětí v předškolním vzdělávání, či pravidelnou komunikaci a spolupráci mateřských a základních škol za účelem zlepšení školní připravenosti dětí a sjednocení pohledu na potřebné schopnosti a dovednosti dětí.
(pk)
))))) Žhavé dívky na vás čekají na — Hot4.eu