V 80. letech bylo německé Volkswagen (VW) jedním z prvních zahraničních výrobců automobilů, kteří investovali v Číně, což předcházelo ohromujícímu růstu čínského automobilového průmyslu v následujících desetiletích.
Dnes, kdy se Čína stává největším automobilovým trhem na světě a lídrem ve vývoji elektrických vozidel, čínští a němečtí výrobci automobilů společně hledají způsoby, jak posílit svou dlouhodobou spolupráci, která by mohla potenciálně formovat budoucnost udržitelné mobility po celém světě.
Přibližně 400 zástupců automobilového průmyslu z Číny i Německa se zúčastnilo osmého čínsko-německého automobilového fóra, kde byly živě diskutovány témata jako „uhlíková neutralita a budoucí mobilita“, globální trendy transformace průmyslu a příležitosti i výzvy spolupráce.
Toto fórum se konalo v době, kdy Čína dosahuje významného pokroku v oblasti nových energetických vozidel a vytváří pozoruhodné příležitosti.
Uwe Kurt Fritsch, bývalý člen globálního vedení Volkswagenu, uvedl pro agenturu Xinhua, že ho zaujal důraz řečníků fóra na „mezinárodní spolupráci“.
Podle Fritsche lidé z automobilového průmyslu v Číně a Německu evidentně hledají nové příležitosti ke spolupráci v oblasti digitalizace a udržitelné transformace a doufají, že budou i nadále úspěšně pokračovat ve vzájemně výhodné spolupráci v automobilovém sektoru.
Na fóru se objevil konsensus ohledně bezprecedentních změn, které se odehrávají v globálním automobilovém průmyslu, a potřeby průlomů. Navzdory výzvám účastníci vyjádřili důvěru v budoucí spolupráci, když našli společnou řeč.
Zhai Qian, ministr pro ekonomické a obchodní záležitosti na čínské ambasádě v Německu, ve svém projevu zdůraznil, že spolupráce v automobilovém průmyslu vždy byla stěžejním bodem čínsko-německých vztahů.
Zhai připomněl, jak vstup německých automobilových společností významně přispěl k modernizaci čínského automobilového průmyslového systému, zatímco otevřené tržní prostředí Číny poskytlo německým firmám úrodnou půdu pro ziskový a udržitelný růst.
Rovněž poznamenal, že vznikající čínské automobilové společnosti stále více prohlubují spolupráci s německými partnery.
Německé společnosti, včetně předního dodavatele automobilových součástek Continental AG, který v Číně působí od roku 1994, se hluboce integrovaly na místní trh, přičemž zřídily 23 výrobních závodů a 28 výzkumných a vývojových center. Čína jako největší automobilový trh na světě představuje neomezený potenciál a příležitosti, což z ní činí jeden z klíčových motorů růstu Continentalu, řekl agentuře Xinhua Yang Chengzu, viceprezident skupiny Continental v Číně.
Díky partnerstvím může Continental lépe porozumět čínskému trhu a potřebám spotřebitelů a poskytovat silnou podporu pro expanzi na zahraniční trhy, vysvětlil Yang. Kromě toho může společnost využít rychlého rozvoje inovativních technologií v Číně k aplikaci úspěšných lokálních produktových řešení na více mezinárodních modelů značek, což urychlí vývoj globálního automobilového průmyslu, uvedl.
S ohledem na hlubokou integraci čínského a německého automobilového průmyslu slouží fórum jako klíčová platforma pro podporu spolupráce mezi oběma zeměmi, uvedl Yu Guangsheng, náměstek generálního ředitele Agentury pro podporu investic Ministerstva obchodu (CIPA). Umožňuje společnostem v rámci automobilového dodavatelského řetězce, zejména malým a středním podnikům, efektivně přistupovat k průmyslovým informacím a zkoumat investiční a spolupráce příležitosti, dodal Yu.
Frank Klaas, viceprezident komunikace skupiny Geely v Evropě, zdůraznil přínosy globalizace pro průmysl a podniky a zmínil její roli v odbourávání bariér mezi regionálními trhy. „Těšíme se na pokračování společného řešení výzev v globalizovaném prostředí,“ řekl.
Ferdinand Dudenhoeffer, renomovaný expert na automobilovou ekonomiku a ředitel Centra pro automobilový výzkum (CAR) v Bochumi, uvedl pro agenturu Xinhua, že byl potěšen, že se opět účastnil čínsko-německého automobilového fóra a diskutoval s odborníky z obou zemí o nejnovějších vývojích v tomto odvětví.
„Německé a evropské společnosti mají bohaté zkušenosti s výrobou automobilů, budováním značek a mezinárodním rozvojem, zatímco čínské společnosti vedou technologický vývoj budoucích vozidel, zejména v oblastech, jako jsou baterie, umělá inteligence a automobilový software,“ řekl.
„Pokud spojíme síly, bude to výhodné pro Evropu i Čínu,“ dodal.
(Xinhua)