Během týdenního státního svátku se v Číně rozvinul silný turistický trh. Kromě přetrvávajících vlasteneckých nálad vynikly jako určující aspekty svátku 2024 kulturní turistika a nové cestovní trendy, jako jsou výlety do malých měst.
Oficiální údaje ukázaly, že během prvních tří dnů svátku, který začal 1. října, cestovalo po čínských regionech téměř 900 milionů lidí. Ministerstvo dopravy předpovědělo, že celkový počet cestujících napříč regiony během svátku dosáhne 1,94 miliardy, přičemž průměrně denně cestovalo 277 milionů osob – což je o 0,7 % více než ve stejném období loňského roku.
Kulturní turistika v celé zemi vzkvétala, od představení tradičních oděvů až po zážitky z kulturního dědictví. Na ulici starobylé kultury v severočínském Tchien-ťinu zaujalo diváky, z nichž mnozí měli na sobě tradiční oděv, představení hanfu. Tuto oblast bohatou na kulturní dědictví navštívilo více než 300 000 návštěvníků, kteří během pouhých dvou dnů utratili více než 25 milionů jüanů (asi 3,56 milionu amerických dolarů).
Oblíbenou destinací se stala také centrální osa Pekingu, která byla nově zapsána na seznam světového dědictví UNESCO. Zájem turistů o návštěvu Zakázaného města, Chrámu nebes a dalších míst podél této osy výrazně vzrostl – počet rezervací se oproti loňskému roku zvýšil o 69 procent. Kulturní suvenýry, jako jsou kreativní pohlednice a tematické zboží, dále obohatily turistické zážitky.
Návštěvy muzeí se staly důležitou součástí prázdninových aktivit mnoha cestovatelů. V severovýchodní čínské provincii Liaoning vystavilo Muzeum provincie Liaoning originál obrazu císaře z dynastie Song (960-1279), který přilákal turisty z celé země. Někteří návštěvníci muzea stáli ve frontě celé hodiny, aby si mohli toto umělecké dílo prohlédnout.
Turistka jménem Li ze Šanghaje považovala návštěvu výstavy za klíčovou součást svého rodinného výletu. »Návštěva muzeí může v dětské mysli zasít semínka kultury již od útlého věku. Je to skvělý způsob cestování,« řekla.
Údaje ukazují, že počet vyhlídkových míst s tématikou tradiční kultury v Číně vzrostl z 2 230 v roce 2013 na téměř 4 000 v roce 2022, přičemž přibližně 80 % turistických atrakcí úrovně A zahrnuje různé projekty nehmotného kulturního dědictví.
V Číně se staly populárními také výlety do malých měst, které přitahují mladé cestovatele hledající jedinečné a původní zážitky. Podle údajů přední internetové cestovní kanceláře Ctrip tvořili téměř polovinu cestovatelů, kteří se během prázdnin vydali do krajů, mladí lidé ve věku 20 a 30 let, kteří přijeli z velkých měst, jako je Peking a Šanghaj. Mnozí z nich se rozhodli pro klid přírodní krajiny a místní tradice, aby se vyhnuli městským davům.
Ráno 1. října se na náměstí Nebeského klidu sešlo celkem 123 000 lidí z celé země, aby se stali svědky historického okamžiku vztyčení státní vlajky u příležitosti 75. výročí založení Čínské lidové republiky. Mnozí z nich tam čekali již od předchozí noci.
»Doufám, že svému dítěti poskytnu nezapomenutelnou vlasteneckou výchovu. Sledování ceremoniálu vztyčování vlajky je nejdůležitější částí naší cesty do Pekingu,« řekla Zhang Ningli, turistka z provincie Zhejiang na východě Číny.
Z údajů společnosti Ctrip vyplývá, že během letošního svátku Národního dne se průměrný počet denních objednávek na turistiku s revoluční tématikou v Číně meziročně zvýšil o 40 procent.
Čao Wen-č‘, prezident Guangdongské asociace cestovních služeb, se domnívá, že měnící se požadavky turistů neustále podporují nové scénáře, obchodní formáty a modely kulturní a turistické spotřeby, přičemž trh cestovního ruchu nabízí cestovatelům rozmanitější zážitky a bohatší možnosti.
Dai Bin, prezident Čínské akademie cestovního ruchu, předpověděl, že na základě faktorů, jako jsou cestovní záměry lidí, rezervační indexy a přípravy místního cestovního ruchu, dosáhne počet cestujících během svátku Národního dne 2024 pravděpodobně nového rekordu.
(Xinhua)