Čínské aplikace pro chytrý cestovní ruch nabízejí zahraničním cestovatelům jedinečné zážitky

V elegantních bílých šatech se rwandská podnikatelka Umuhoza vyfotila před chytrým fotografickým zařízením, které záhy vygenerovalo fotografii, na níž je vyobrazena jako statečná a rytířská žena s tradičními čínskými rysy.

»Když lidé cestují do Číny, opravdu si chtějí domů odvézt vzpomínky. Zařízení vás může vyfotit a pak vás proměnit do čínského stylu. Opravdu se mi to líbí,« řekla Umuhoza.

Umuhoza provozuje webové stránky o cestování. Pomáhá turistům z asijských zemí cestovat do afrických zemí, včetně Rwandy, Egypta a Tanzanie. Zároveň má její webová stránka »čínský balíček«, který je určen pro cestovatele z Afriky, kteří chtějí jet do Číny.

Na veletrhu China Culture & Tourism Industries Exposition 2024, která se konala začátkem tohoto měsíce v severočínském městě Tchien-ťin, bylo mnoho zahraničních návštěvníků ohromeno novými technologiemi přijatými v čínském odvětví cestovního ruchu.

»To je úžasné. Velmi mě zaujala autonomně řízená auta a mnoho chytrých turistických scén. Možná by se v budoucnu mohla uskutečnit i nějaká nová obchodní spolupráce,« uvedl Umuhoza.

Říkat lidem víc o Číně

Když si Elena Jitari-Parryová, blogerka z Moldavska, která se věnuje cestování na plný úvazek, nasadila soupravu pro virtuální realitu, okamžitě ji to táhlo na různá místa, aby poznala nádherné scenérie čínských hor a řek.

»Je to tak krásné. Připadalo mi to tu tak autentické,« řekla Jitari-Parryová.

Rychle se také dozvěděla o zajištění cestovních tipů pro poznávání Tchien-ťinu prostřednictvím inteligentního systému turistického doprovodu, který vyžaduje, aby člověk jednoduše položil otázky u stánku, který poskytuje společnost Midu, zaměřující se na umělou inteligenci a velké jazykové modely.

»Cestování po Číně může být pro cizince tak snadné! Digitalizace a inteligentní služby čínských turistických lákadel se staly novým trendem, který umožňuje cizincům, jako jsem já, vychutnat si pohodlnější a komfortnější cestování po Číně,« uvedla Jitari-Parryová.

S touhou dále poznávat Čínu se Jitari-Parryová rozhodla stát se cestovatelskou bloggerkou na plný úvazek a dokumentovat své cesty a zážitky z Číny. »Cizinci se velmi zajímají o technologický rozvoj Číny. Svým čtenářům vždy radím, aby se do Číny vydali a viděli něco jiného.«

Hluboká integrace technologií a odvětví kulturního cestovního ruchu nejenže vytváří různé scénáře zážitkové spotřeby, ale také naplňuje nové potřeby lidí po personalizovaném cestování, fascinujících zážitcích a kreativní spotřebě.

Údaje ukázaly, že do konce roku 2023 přesáhl rozsah čínského trhu digitální kulturní turistiky jeden bilion jüanů (asi 140 miliard amerických dolarů), což představuje více než 30 % celého odvětví kulturní turistiky.

Zkušenosti s chytrými a pohodlnými službami

Ve výstavním areálu společnosti Meituan, jedné z předních čínských platforem pro online služby, se středem zájmu objektivů zahraničních blogerů staly špičkové technologie, jako jsou drony a autonomní doručovací vozidla.

Ruben Diaz Jr. ze Spojených států jimi byl ohromen. »Některé z těchto věcí jsou pro mě úplně nové. Turisté mohou zadat dronům, aby jim doručily potřebné věci přímo do malebných oblastí, což je rozhodně pohodlnější.«

Zaměstnanec ve stánku společnosti Meituan uvedl, že v současné době fungují drony Meituan na více než 30 trasách ve městech, jako je Peking, Šen-čen, Šanghaj a Kanton, a celkem vyřídily přes 300 000 objednávek.

Díky rychlému rozvoji chytrého cestovního ruchu v Číně si turisté zvykli během svých cest používat online služby pro platby, nákup jízdenek a prohlídky s průvodcem.

Údaje iResearch, průmyslového výzkumného a poradenského institutu, ukázaly, že v roce 2023 vzrostl celkový počet měsíčních použití a celková doba používání online cestovních aplikací v průměru o více než 30 % meziročně.

Některé čínské společnosti poskytující online cestovní služby rovněž využívají digitální technologie k uspokojení rostoucích cestovních potřeb zahraničních návštěvníků Číny.

V květnu společnost Tongcheng Travel spustila mezinárodní platformu pro rezervaci cest s názvem HopeGoo, která podporuje platby v 16 světových měnách a prostřednictvím různých operačních jazyků.

Richard Santana, produktový designér a blogger ze Spojených států, uvedl, že díky těmto online službám budou cizinci ochotnější jezdit do Číny a zároveň bude jejich cestování v Číně pohodlnější.

Ma I-liang, hlavní statistik Čínské akademie cestovního ruchu, uvedl, že »digitalizace plus kulturní cestovní ruch« se staly trendem rozvoje.

Vzhledem k tomu, že se »China Travel« prudce zvýšil a stal se žhavým tématem globálních sociálních médií, poptávka po příjezdové turistice do Číny se výrazně zvýšila.

»Díky chytřejším a pohodlnějším zkušenostem v Číně mohou zahraniční turisté během svých cest najít otevřenější, sebevědomější a bezpečnější Čínu,« řekl Ma.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy