Maloobchodní prostředí v Číně je i nadále dynamické a přitahuje světové maloobchodní giganty. V nedávných rozhovorech pro agenturu Xinhua vyjádřilo několik vedoucích představitelů nadnárodních maloobchodních společností optimistické vyhlídky ohledně čínského trhu, zatímco jejich společnosti aktivně posilují svou přítomnost v zemi.
Ukázkovým příkladem je japonská maloobchodní skupina Aeon, která v současné době v Číně provozuje téměř 400 obchodů různých forem a v příštích dvou letech plánuje otevřít tři nová nákupní centra v Čchang-ša a Chang-čou.
»Společnost Aeon vidí v Číně slibnou příležitost k rozvoji, protože stabilní hospodářský růst země je předpokladem pro rozšíření demografické skupiny se středními příjmy, což je cílová skupina zákazníků společnosti Aeon,« uvedl Goto Toshiya, předseda představenstva společnosti Aeon China.
V listopadu oznámil gigant v oblasti rychlého občerstvení McDonald’s rozhodnutí zvýšit svůj podíl ve své čínské divizi z 20 % na 48 %. »To podtrhuje důvěru společnosti McDonald’s v rozvoj a obchodní prostředí čínského trhu,« uvedla Phyllis Cheungová, generální ředitelka společnosti McDonald’s China.
Podle Cheungové je Čína s téměř 6000 restauracemi druhým největším trhem společnosti a nejrychleji rostoucím trhem, což z ní činí hlavní motor růstu globálních aktivit společnosti v příštích pěti letech.
Podniky se prozatím přizpůsobují rozvíjející se spotřebitelské scéně a trendům spotřeby v Číně, přičemž některé z nich přesouvají svou pozornost od návštěvnosti k udržení zákazníků.
Wang Tingting, viceprezident společnosti Decathlon China, vyzdvihl sportovní odvětví v Číně jako rychle se rozvíjející volný trh. Společnost Decathlon poskytuje nejen sportovní vybavení, ale také diverzifikované služby, čímž vytváří komplexní sportovní řešení.
Na dynamickém čínském spotřebitelském trhu uvádí podle Cheunguové výzkumné a vývojové středisko společnosti McDonald’s v Číně ročně na trh více než 200 nových produktů, které reagují na rychle se měnící poptávku.
Maloobchod v Číně také prochází rychlou digitální transformací, která podporuje integraci různých online a offline obchodních formátů. Cheunguová uvedla, že McDonald’s China má na své digitální platformě více než 260 milionů členů a elektronické objednávky tvoří více než 90 %.
S využitím výhod Číny v oblasti dodavatelských řetězců zlepšují společnosti své průmyslové uspořádání. Společnost Decathlon od roku 2003 provozuje v Číně kompletní průmyslový řetězec, který zahrnuje design výrobků, výrobu, logistiku, branding a maloobchodní prodej.
Čína je prvním zahraničním trhem společnosti Decathlon s kompletním uspořádáním průmyslového řetězce, uvedl Wang a zdůraznil, že 94,2 % výrobků společnosti Decathlon prodávaných v Číně se v ní i vyrábí a cílem je dosáhnout 100 %.
(Xinhua)